Powered by Blogger.
RSS

Alhamdulillah.. Syukur..

Alhamdulillah.. syukur.. tanggal 17 June 2011 membuktikan yang aku dah pun berjaya menamatkn pengajianku di universiti.. syukur alhamdulliah.. and for the 1st time dpt DL.. coz masa sem akhir ni aku nekad nak juga rasa 1 sem tu ade DL coz before ni xdapat tau.. huhu.. akhirnye dapat juge tau.. syukur sgt2.. masa sekolah aki ni xde ar pandai sangatkan.. bese2 je.. ranking pun teruk.. huhu.. then masa matrix sem 1 ok juga result tapi sem 2.. hancusssss.... from that aku belajar and harapan nak masuk UTm melepas.. last2 dapat UiTM.. so, belajar jelah.. mungkin dah ditentukan oleh Allah.. siapa sangka belajar di UiTM aku boleh pergi korea?? sape sangka juga pointer aku maintain.. hah.. tu semua ketentuan ilahi.. asalkan kite ade usaha kite boleh dapat...



ha.. gambar kt atas ialah kungfu panda baby.. panda ni pun berusaha tau untuk belajar kungfu.. okay.. nak dictekan supaya boleh jadi teladan sikit kt korg ni.. masa matrix.. aku sem 1 ok je result tapi sem 2.. hancus.. aku rasa maybe sebab aku ni suka sgt dtg lambat.. lepas tu pula cam poyo jekn.. cikgu2 baru kebanyakn xsuke aku kot.. then masa final exam.. aku boleh blank.. and dapat je jwb tapi bukan betul coz pointer truk.. then aku belajar kesilapan ni and xnak benda ni berlaku masa kt U.. aku xnk study hard sgt.. cool2 je.. wt je keje and siapkan semua tugasan.. yang penting xdatang lambat (try ar.. tapi kdg2 lambat juga).. alhamdulillah ok je. maintain je.. di saat org len dapat failed utk subjek ssh aku pula boleh dapat markah atas pagar.. sape sangka.. mungkin ini semua ketentuan ilahi.. redha jelah.. tapi.. sekarang ni tgh cari keje.. sape rasa nk tolong aku bagi keje silakan.. bidang mechanical ye.. engineer.. huhu..



(upin ipin pun and kawan2 die pun suke belajar sesuatu.. so kite pun mestilah ade minat utk belajar baru senang nak dapat pe yang dipelajari.. betul x???)

ni ade tips nak disharekn.. kawan aku bagi nama die Aisyamaya.. sepanjang aku belajar stat dari matrix.. aku ikut tips die.. tips menenangkan hati and xmenggelabah jawab exam.. tips die ni je.. baca 7 mubin.. kt surah yaasin ade di penghujung ayatnye mubin (ade 7) so.. bila jumpa mubin pertama.. kite ulang balik.. then baca smapai jumpa mubin kedua pula ulang balik.. begitulah seterusnya sampai mubin ketujuh.. ulang balik and baca yaasin sampai akhir.. letak ar air kt depan korg tu ms korg baca.. kire macam air yaasin.. masa minum selawatlah 3x.. minta diberkati oleh allah..
1 lagi tips.. ni ckgu aku yang alim masa kt matrix ajar.. die kte.. after subuh bacalah surah ar-rahman.. minta diberkati oleh allah..

itu saja.. harap2 dapat membantu korg.. tapi ingat semua tu akan terjadi dengan keizinan allah.. pastikan kte ni betul2 ikhlas.. insya allah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: